Az új S-osztály, amelynek fejlesztési súlypontjai az „Intelligent Drive”, az „Efficient Technology” és az „Essence of Luxury” (a luxus esszenciája)voltak, számos területen tágítja ki a technikai határokat .l

Mercedes S

Az értékesítés első évében kétféle hibrid, egy benzines és egy dízel S osztály áll rendelkezésre: az S 400 HYBRID, az S 500, az S 350 BlueTECés az S 300 BlueTEC HYBRID.

Mercedes S hátsó

A világ első „látó” futóműve

A világ első autójaként az S-osztály előre észreveszi az úthibákat. Amennyiben az autó ilyeneket észlel a sztereo-kamera segítségével a  ROAD SURFACE SCAN (útfelület letapogató), a MAGIC BODY CONTROL villámgyorsan átállítja a futóművet az új helyzetre. Ez az innovatív rendszer kívánságra kapható a nyolchengeres modellekhez. Széria viszont az új S-osztályban a folyamatosan működő adaptív ADS PLUS csillapítás és a teljes súlyt viselő, továbbfejlesztett AIRMATIC légrugózás.

Mercedes S belső elől

Ülések:

Számos világújdonsággal, mint a ENERGIZING masszázsfunkció, vagy a megfordítható irányú ventilátoros aktív ülésszellőzés, magasabb szintre emelte a Mercedes-Benz az S-osztály ülés- és klímakomfortját. Különös figyelmet szenteltek a tervezők a második sornak. Öt különféle változatban kapható hátsó ülés, köztük az Executive kivitel, 43,5 fokos szögig állítható támladőléssel. A páratlan  masszázsfunkció 14 külön vezérelhető légpárnát tartalmaz az üléstámlában, és melegíteni is képes. Összesen hat masszázsprogram közül lehet választani, közülük kettő melegítős. Ugyanez kapható a hátsó üléshez is.

Első ízben használják az aktív ülésszellőzéshez a megfordítható irányú ventilátort, amely beindítás után először hűvös, környezeti levegőt szív az ülésfelületre, ezáltal jóval gyorsabban hűtve le azt, mint az eddigi aktív hűtésű rendszerek. Négy perc múlva automatikusan átáll fúvó üzemmódra, hogy csökkentse a huzatjelenségeket.

Mercedes S belső

A normál tengelytávú S-osztályhoz kétféle hátsó ülés (statikus üléspad vagy 37 fokos állíthatóságú egyedi ülések) áll rendelkezésre, a hosszú tengelytávúhoz pedig ötféle. A komfort- és fekvőülések állító kinematikáját megváltoztatták, hogy ne a szokott módon, az előre-hátra sikló ülés mozgassa a támlát, hanem külön szerkezet, így változatlan maradjon a lábtér és az ülés referenciapontja. Kombinált dőlés- és vízszintes állítás közben az üléspárna külön állítható.

Tíz évvel ezelőtt, az S-osztály preventív PRE-SAFE® rendszerével, útmutató biztonsági technikát mutatott be a Mercedes-Benz, és azóta is folytonosan dolgozik a továbbfejlesztésén.

• A PRE-SAFE® fék felismeri a gyalogost, és 50 km/órás sebességig önálló fékezéssel előzi meg az elütést.

• A PRE-SAFE® Plus felismeri a fenyegető ráfutásos ütközést, és a hátsó vészvillogó nagy gyakoriságú villogtatásával figyelmezteti a minket követő járművet. Ha továbbra is fennáll a veszély, behúzza a rögzítőféket, hogy minimumra csökkenjen az utasokat a jármű előrelökése folytán érő trauma. Ez egyben mérsékli a másodlagos ütközések veszélyét is. Közvetlenül a karambol előtt  működésbe hozza az utasvédelmi berendezéseket, elsősorban a visszaállítható övfeszítőt.

Intelligens asszisztens rendszerek segítik a vezetőt:

• DISTRONIC PLUS, kormányasszisztens és Stop&Go Pilot: megkönnyíti a nyomtartást és részleges önállósággal araszol a dugóban.

• BAS PLUS fékasszisztens rendszer útkereszteződés-asszisztenssel: sztereo-kamerával felismeri a szaggatott vonallal elválasztott szomszéd sávban közlekedőt, különösen a szembe jövőt, és féloldalas fékezéssel segít elkerülni a véletlenszerű sávelhagyás veszélyét.

• Aktív sávtartó rendszer: felismeri a szembe jövő forgalmat és a szomszédos forgalmi sáv foglaltságát, és féloldalas fékezéssel segít elkerülni a véletlenszerű sávelhagyás veszélyét.

• Éjjellátó asszisztens Plus: hőképkamerával fejlesztették tovább, ha ember vagy állat jelenik meg kivilágítatlan területen, a sebességmérőről automatikusan átkapcsol egy éles éjjellátó képre, megmutatva és kijelölve a veszélyforrást. A felismert gyalogosra pontfényszóró-funkcióval rá lehet villantani. Felhívja a  vezető figyelmét a veszélyre, de az út szélén haladó gyalogost is figyelmezteti.

• Éberség figyelő rendszer: kibővített sebességtartományban figyelmeztet a fáradtságra és a figyelmetlenségre, tájékoztatja az autóvezetőt elfáradásának mértékéről és a legutóbbi pihenő óta eltelt menetidőről. Érzékenységi foka beállítható. Figyelmeztető jelzés kiadásakor a COMAND navigátor mutatja a közeli pihenőhelyeket.

Share →