Tovább terjeszkedik a luxusautók piacán a General Motors: Cadillac-gyárat épít Sanghajban.

A hivatalos engedélyek megszerzésével a héten kapott zöld utat az amerikai autógyártó-óriás, hogy nyolcmilliárd jüanes (300 milliárd forint) beruházással vegyesvállalati partnerével közösen új gyárat építsen Sanghajban. A létesítmény évente 150 ezres gyártókapacitással rendelkezik majd, építkezése várhatóan júniusban kezdődik.
Bár a cég Cadillacből tavaly mindössze 30 ezret értékesített, a következő három évben ezt a számot 100 ezerre emelné. Hosszú távú célja pedig a kelet-ázsiai ország luxusautó-piaca 10 százalékának a megszerzése az évtized végéig. A vállalatnak ehhez igen erős versenytársakkal, így a Daimlerrel, a BMW-vel és az Audival kell majd megküzdenie.
A piaci kilátások ugyanakkor kedvezőek. A prémiumautók jelenleg a teljes piac 9 százalékát teszik ki, és a McKinsey & Co. nemzetközi tanácsadó cég becslései szerint 2020-ig éves 12 százalékos növekedés várható, amely felülmúlja a piac átlagos, 8 százalék körülire becsült növekedési ütemét is. A McKinsey szerint Kína akár már 2016-ra a világ legnagyobb luxusautó-piacává válhat, az Egyesült Államokat és Németországot maga mögé utasítva.
A sanghaji a GM negyedik gyára lesz Kínában: jelenleg a dél-kínai Liucsouban és a kelet-kínai Csingtaoban üzemeltet egységeket, a közép-kínai Csungking városában 2015-re készül el egy már épülő üzeme. A General Motors jelenleg Kína legnagyobb autógyártója, két kínai partnerével együtt csaknem másfél évtizede működik együtt, a Cadillac mellett Chevrolet, Opel, Buick, Jiefang, Baojun és Wuling márkájú járműveket gyárt.

Tagged with →  
Share →